Om föreningen

Bostadsrättsföreningen Mjölner 15 bildades den 26 september 1995 och de första medlemmarna flyttade in i de nyproducerade bostäderna under perioden april-december 1997. Föreningen omfattar 38 lägenheter, varav sex stycken är sammanslagna till tre lägenheter, fördelade i fyra flerfamiljshus med adresserna Byalagsvägen 12, 14, 16 och 18 i Huddinge. Föreningen har 45 medlemmar (2022-12-31).

Föreningen äger fastigheten med samma namn vilken är en sammanläggning av tre tidigare villafastigheter. Nyproduktionen av bostadshusen startade i augusti 1996 och avslutades i november 1997 med Metodbyggen AB (senare NCC AB) som totalentreprenör.

Internetuppkoppling
Fastigheten har fiberoptisk uppkoppling mot Internet med nätverksuttag i samtliga lägenheter och 250Mbit/s ingår i avgiften. Bredbandsleverantör är Telenor, telenor.se som dessutom erbjuder abonnemang up till 1000 Mbit/s samt flera tilläggstjänster, bland annat bredbandsbio genom SF Anytime och telefoni.

Kabel-TV
Kabel-TV levereras centralt till föreningen från Comhem.

Trädgård
Trädgården består av plattlagd gård och gångar, gräsmattor och rabatter samt två grillplatser. Vi har hjälp med gräsklippning och rabattrensning

Renhållning / sophantering
I sophuset på föreningens tomt finns kärl för fraktionerna glas, papper, plast och metall. Vi har sopkärl utomhus för matavfall och brännbart restavfall.

Föreningens medlemmar hjälps åt med akut snöskottning på vintern men snöröjning är inhyrd.

Förråd
Till varje lägenhet hör ett kallförråd som finns antingen i någon av de fyra förrådsbyggnaderna eller på källarvåningen i ett av bostadshusen.

Gemensamhetslokal
I ett av bostadshusen finns en gemensamhetslokal som medlemmarna utnyttjar för möten, fester mm.

Parkering
Carport med 20 parkeringsplatser  finns, 10 med Elbilsladdning och 10 med motorvärmarstolpar, i direkt anslutning till bostadshusen, för uthyrning till föreningens medlemmar. Det finns 5 gästparkeringar där det sedan i Maj 2021 krävs tillstånd för att utnyttja.

Byggnadsbeskrivning

• Husen är grundlagda på berg med bottenplatta i betong. Stomme, bjälklag och väggar består av prefabricerade betongelement förutom innerväggar i lägenheterna som består av gipsskivor på lättmetallreglar. Samtliga fönster är 2+1 glas träfönster.
  • Vattenburen fjärrvärme via fällbara radiatorer.
  • Tilluft sker via väggventil och partikelfilter bakom radiatorer. Frånluft tas från våtrum via kryddhyllefläkt över spis.
  • Möbelhiss finns i samtliga hus förutom Byalagsvägen 12.

Dokumen om föreningen finns under fliken Dokument